80% din vânzările în retail sunt realizate de magazinele de bricolaj

Foto: upload.wikimedia.org

Avantajele oferite la raft de magazinele tip DIY îi conving pe români să le aleagă, în detrimentul showroom-urilor sau magazinelor tradiționale de materiale de construcţii şi amenajări, potrivit Symmetrica, liderul pieţei locale de pavele şi borduri vibropresate şi cel mai mare producător autohton.

Astfel, potrivit companiei, 80% din valoarea vânzărilor din retail a Symmetrica este atribuită magazinelor de bricolaj, iar restul de 20% provine din alte magazine tradiționale, precum depozite locale de materiale de construcții. De asemenea, din vânzările totale ale companiei, aproximativ o zecime se realizează prin intermediul magazinelor de bricolaj, iar planurile companiei vizează consolidarea relațiilor actuale cu partenerii DIY, precum și o mărire a portofoliului de produse prezente în aceste magazine.

Sebastian Bobu, Director Executiv Symmetrica„De regulă, către magazinele de bricolaj se îndreaptă cu precădere clienții care și-au propus să achiziționeze  o gamă largă de materiale de construcții sau cei care își doresc să beneficieze de facilitatea transportului chiar și în cazul unor comenzi mici. Bineînțeles, un alt factor determinant pentru acest comportament de achiziție îl reprezintă existența promoțiilor și reducerilor, constante în magazinele de tip DIY” , a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.

Symmetrica_ambientReferitor la preferințele clienților din magazinele de bricolaj, Symmetrica remarcă încă o reținere în ceea ce privește selectarea unor modele de pavaj atipic, modelele clasice, atât din punct de vedere coloristic, cât și al formei, ajungând în continuare în cele mai multe coșuri de cumpărături. Astfel, doar circa 10% din clienții magazinelor DIY îndrăznesc să selecteze pavaje cu jocuri de culoare și modele cu un design deosebit.

„Pe de altă parte, însă, o mare parte dintre clienții noștri vin şi cumpără direct din showroom-urile noastre, în cadrul cărora, pe lângă disponibilitatea unei game mult mai largi de produse, oferim şi avantajul unei consultanțe de specialitate, cât și servciile necesare pentru o execuție profesionistă a proiectului”, a completat Sebastian Bobu.

De asemenea, în cadrul propriilor showroom-uri, comportamentul de achiziție se modifică și în ceea ce privește modelele selectate, cele mai atractive fiind, de această dată, cele din game precum Symmetrica Select sau Symmetrica pentru Grădină, ambele fiind dedicate proiectelor rezidențiale în care se vizează obținerea unui spațiu arhitectural unic.

Despre Symmetrica

Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri şi rigole vibropresate pietonale şi carosabile, într-o gamă variată de forme şi culori. Aceasta a fost înfiinţată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acţiuni) şi Florin-Cristinel Stanciu (40% din acţiuni).

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011), Prejmer – Braşov (2012) şi Cociu – Bistriţa-Năsăud (2012).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele şi borduri se numără Arena Naţională, parcul balnear din staţiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în Bucureşti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare şi parcuri ecologice din întreaga ţară.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*