Strategia de HR trebuie să pornească de la modelul de business

Foto: http://birchdane.com

BusinessMark a organizat conferinţa „HR Business Strategist 2016”, eveniment adresat strategilor din departamentele de HR, în zilele de 24 şi 25 februarie 2016 la Hotel Radisson Blu din Bucureşti.

Discuţiile din cadrul HR Business Strategist 2016 s-au conturat în jurul a patru direcţii: Business & HR Strategy, Workplace, Leadership and people management şi Employer branding. Mai jos găsiți rezumatul discuțiilor din ZIUA 1.

SESIUNEA 1

Vorbitorii primei sesiuni de discuţii au fost: ELIA SOFONEA, People Director, Emag, ADRIAN LUPULESCU, HR Executive Director, Bancpost, IULIA LAZEA, Managing Consultant, Horvath & Partners, ADELINA FRONEA, HR Director, Domo, DAVIA ARGEŞANU, Managing Partner, EPIC Business Human Strategy şi ANA LUCA, Chief Operating Officer, Wise Finance Solutions.

”Mi-am dat seama că trebuie să mă uit la fiecare organizaţie ca şi cum aş cunoaşte-o pentru prima oară. Mi-am dat seama că trebuie să construiesc programe de HR foarte pliate pe organizația respectivă. Nu cred foarte mult în răsplătirea performanţei prin bonusuri financiare. Nu poţi să crezi că un om trage un an de zile pentru un salariu în plus, dar poţi folosi aceste programe pentru a transmite angajaţilor ce este important pentru companie”, a declarat ELIA SOFONEA, People Director, Emag.

Compania pe care o reprezintă are 1500 de angajaţi, ajungând la 1.800 de oameni în perioadele de vârf.

”Ne-am dat seama că pe zona de comunicare internă trebuie să fim ”foarte la modă”. În comunicarea cu angajaţii trebuie să fie un dialog. Nu mai este de ajuns să le comunici schimbări şi ei să spună ”îţi mulțumesc că m-ai anunţat”. Diferenţa dintre generaţii este foarte mare. De aceea, le dăm angajaţilor ocazia să-şi spună părerea. Trebuie să îi scăpăm de sentimentul că se comunica numai dint-o singura parte”, a explicat ELIA SOFONEA.

Aceasta a subliniat importanta punerii sub semnul întrebării absolut toate cunoştinţele pe care un reprezentant de HR le are despre domeniul său, cu scopul de a fi mai deschişi şi mai productivi.

ADRIAN LUPULESCU, HR Executive Director, Bancpost, a descris importanta înţelegerii şi asumării viziunii de business a companiilor.

”Organizaţiile au o viziune proprie, o misiune proprie. Exact ca fiecare persoană. De multe ori aceste lucruri sunt considerate simple teorii, dar îşi au o valoare inestimabilă în debutul businessului. Fiecare companie din zilele noastre trebuie să plece de la această viziune şi să-şi stabilească obiective strategice”, a declarat ADRIAN LUPULESCU.

El a precizat că nu există o reţetă a succesului.

”Am lucrat în companii unde HR-ul avea susţinerea necesară din partea board-ului. Am lucrat şi în companii unde HR-ul nu avea acces la masa de oamenilor influenţi din companie. Dacă nu eşti la acea masă, nu ai orizontul necesar pentru a implementa viziunea acelei companii”, a explicat ADRIAN LUPULESCU.

IULIA LAZEA, Managing Consultant, Horvath & Partners, a vorbit despre activitatea de eficientizare a companiilor, activitate pentru care compania pe care o reprezintă oferă consultanţă.

”Sistemul integrat al managementului performanţei este de foarte mare actualitate. După ce obiectivele sunt fixate este necesar ca toată organizaţia sa se concentreze pe acestea. Se poate întâmpla să existe obiective individuale dar care nu sunt corelate la nivel de corporaţie. Strategia trebuie să fie aliniata până la nivel de om”, a afirmat IULIA LAZEA.

Recomandarea sa pentru oamenii de HR este să fie cât mai aproape de managementul companiei pentru a înţelege care sunt obiectivele.

hr ziua 1 (4)DAVIA ARGEŞANU, Managing Partner, EPIC Business Human Strategy

”Observ că managemlentul performanţei crează foarte multe întrebări. Se conturează răspunsuri, dar implementarea este cea mai grea. Oamenii care fac acest sistem să funcţioneze contează. Ne diferenţiem între noi în funcţie de cât contribuim şi suntem recompensaţi în acest fel. Oamenii trebuie să înţeleagă ce au de făcut şi să se simtă motivaţi să facă asta. Dacă înţeleg şi îşi asumă strategia companiei o vor comunica foarte bine mai departe.
Cred că oamenii au nevoie de proceduri clare care să le spună ce trebuie să facă”, a declarat DAVIA ARGEŞANU.

Reprezentantul EPIC Business Human Strategy a vorbit şi despre diferenţele de atitudine dintre generaţii.

”Studiile arată ca mileniali nu mai sunt interesaţi de o carieră. Ei vor experienţă, viaţa socială. Sunt foarte diferiţi faţă de generaţiile anterioare”, a mai precizat DAVIA ARGEŞANU.

ANA LUCA, Chief Operating Officer, Wise Finance Solutions a vorbit despre beneficiile ajutorului de stat reglementat prin HG 332/2014.

”În România există un ajutor de stat care finanţează companiile pentru angajarea de personal. Până în 2020 mai sunt 600 milioane de euro disponibili. Se finanţează costurile salariale pentru 2 ani. Se raportează la salariul mediu brut la care se adauga costurile angajatorului. Prin proiect trebuie să se creeze minimum 10 locuri de muncă şi să se achiziţioneze echipamente necesare. Până acum s-au depus 118 cereri. 83 au fost respinse, 7 retrase, 19 aprobate şi 9 în analiza la finalul anului trecut. Asta pentru că foarte multe proiecte sunt depuse fără să se respecte criteriile impuse”, a declarat ANA LUCA.

Potrivit acesteia, domeniile în care se angajează cel mult în România sunt producţia şi call center-ul.

SESIUNEA II

Invitaţii celei de-a două sesiuni de discuţii au fost: TEODORA MIGDALOVICI, Alchemist, ME.ALCHEMY, Fondator The Alternative School, SORIN VISOIANU, Country Manager Office & Logistic România and Bulgaria, IMMOFINANZ, FLORENTINA GREGER,Head of Human Resources, Zitec, ADRIAN SÂRBU, Manager Operaţional & Co-founder, BenefitOnline.ro, RAMONA SIMULESCU, Human Capital Leader, PwC România, TEODORA MIGDALOVICI, Alchemist, ME.ALCHEMY, Fondator The Alternative School.
”Multora li se pare imposibil să le faci pe toate. Multora li se pare greu să corodonezi afaceri din domenii diferite. Secretul este simplu: ca să primeşti energie trebuie să dăruieşti energie. Nu există proiect pe care îl fac în care să nu mă gândesc cum să implic toate celelalte proiecte pe care le conduc. Am învăţat că nu fiecare zi este excepţională. Am învăţat greu asta, dar trebuie să înţelegem că sunt zile în care doar ne încărcăm bateriile, iar asta ne va ajuta ulterior. De asemenea , trebuie să vă încurajaţi angajaţii să profite de diferenţele de fus orar. Vor fi uimiţi de cât de productivi pot fi”, a declarat TEODORA MIGDALOVICI, Alchemist, ME.ALCHEMY, Fondator The Alternative School.

În ceea ce priveşte munca de acasă, ea este de părere că asta înseamnă economie de timp.

SORIN VISOIANU, Country Manager Office & Logistic România and Bulgaria, IMMOFINANZ, a vorbit despre importanţa spaţiului de lucru în evoluţia angajaţilor.

”Valorile unei companii pot fi evidenţiate chiar şi prin sediul de lucru. Companiile care sunt conştiente de nevoile angajaţilor stabilesc sediul firmei inclusiv într-o strategie de HR. În ceea ce priveşte tendinţele privind spaţiul de lucru, în 1996 vorbeam despre chiriaşi, în 2016, despre clienţi, iar în 2036 vom vorbi despre oaspeţi. Provocarea în real estate este: mai puţin despre ziduri şi mai mult despre servicii. Mai puțin de 1 din 3 chiriaşi din UK considera că industria de real estate înţelege nevoile de business”, a declarat SORIN VISOIANU.
FLORENTINA GREGER, Head of Human Resources, Zitec, face parte dintr-o companie care deţine un spaţiu de lucru nonconformist. Printre activiatile pe care Zitec le organizează pentru a crea interacţiune în echipa şi fidelizarea angajaţilor se numără: Geek handmade night, Thematic party events, Keep calm and relax, We like sports, Run for fun. Zitec are, de asemenea, o trupă – ZiBand şi o bere proprie – White Rabbit, produsă în ediţie limitată.
ADRIAN SÂRBU, Manager Operaţional & Co-founder, BenefitOnline.ro, a vorbit despre facilităţile fiscale care pot fi obţinute prin acordarea de beneficii.

”Credem că există beneficiile fixe: tichete de masă, abonamente medicale. Credem că există beneficiile voluntare: reduceri la săli de sport, reduceri la cumpărături etc. Credem că acestea două converg undeva la mijloc. Cum motivam angajatul a fost o întrebare azi şi răspunsul a fost: diferă pentru fiecare angajat. Trebuie să îi întrebăm şi să luăm în considerare răspunsul lor. Nu o să reuşim niciodată să mulţumim toţi angajaţii. Viziunea noastră este că fiecare angajat să îşi aleagă singur beneficiile. Credem că numai aşa putem să-l motivăm”, a declarat ADRIAN SÂRBU.

Potrivit acestuia, prin Noul Cod Fiscal se deschid mai multe oportunităţi de a oferi beneficii pentru angajaţi.

”Asigurările de sănătate, cadourile pentru angajaţi, pensiile private, voucherele de vacanţă, tichetele de masă, traininguri şi transport sunt variantele pe care le puteţi alege. Primele trei sunt taxate cu 0% iar celelalte cu 16%. Dacă vrem să dăm angajatului un bonus de 100 de lei costul pentru companie este de 175 de lei. Dacă alegem beneficiile de mai sus plătim 100 de lei sau maxim 116 lei pentru aceeaşi sumă oferită”, a explicat ADRIAN SÂRBU.
RAMONA SIMULESCU, Human Capital Leader, PwC România, a vorbit despre timpul de lucru flexibili.

”Flexibilitatea este un cadou – depinde foarte mult de cine spune asta. Este o anumită categorie care consideră asta un subiect dificil. Mă refer la angajator. Asta pentru că orice schimbare presupune nişte investiţii. Este foarte dificil să gestionezi cele două tabere: angajaţi şi management. Angajaţii vor această variantă şi managementul prefera să facă lucrurile aşa cum este obişnuit. Dincolo de infrastructură de proces trebuie să existe deschidere pentru asumarea riscului”, a declarat RAMONA SIMULESCU, Human Capital Leader, PwC România.

Ea a oferit exemplul PwC România în acest sens. ”La noi, deşi iniţial, colegii şi-au dorit să aibă această opţiune atunci când au avut-o nu au accesat-o atât de mult cum ne-am fi aşteptat. Au fost foarte puţini cei care au accesat această variantă. Asta pentru că nu au toate facilităţile de la birou,  nu interacţionează, sunt distraşi. Sigur, poate că este un proces încă nou şi poate că se va schimba situaţia”, a afirmat RAMONA SIMULESCU.

Partenerii evenimentului au fost: UCMS Group România, Romanian Software, IMMOFINANZ, Wise Finance

Solutions, Benefit, Horvath & Partners, World Class, Wellington, Max Relax, Selfie Fun, Exec- Edu, Leo HR, 7 Card, Cofetăria Armând, Your Personal Aroma Parfums, UBER şi NISSA.

hr ziua 1 (2)Evenimentul a avut drept parteneri media: Portal HR, Jurnalul de afaceri, Business Editors, Promoafaceri, Economic ZOOM, Femei în afaceri, StartUps, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Legal Magazin, Transilvania Business, Debizz, Administraţie.ro, Roportal.ro, MLM News, Revista Valoarea, Bucureşteni.ro, Manager Express, Economia Online, Manager.ro, Think Business, Megablog Resurse Umane, Antreprenor în România, Mark Media, Learn&Go, 4 Career  şi Plan de afacere.ro.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie ce oferă servicii integrate de B2B, oferind clietilor săi  modele de dezvoltare complexe, conectandu- i în mod direct cu mediul de afaceri şi creând oportunităţi de parteneriat strategic.
Atât prin organizarea de evenimente business, cât şi prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark îşi propune să vină în întâmpinarea partenerilor săi cu strategii de comunicare şi promovare centrate pe business  matchmaking şi crearea de oportunităţi de dezvoltare.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*