Poșta Română așteaptă acordul BNR pentru a furniza servicii financiare

Poșta Română ar putea primi, la finalul lunii martie, acordul de facto al băncii centrale pentru demararea proiectului de servicii financiare la ghişeu, a anunțat, miercuri, directorul general al companiei, Alexandru Petrescu. Poşta Română va pune la dispoziţia clienţilor produsele de retail ale Nextebankcredite, depozite, carduri.

“Mizăm ca, până la finalul lunii martie, să primim acordul de facto al băncii centrale pentru demararea proiectului de servicii financiare la ghişeu. Agenda Poştei Române este plină şi ea rămâne neschimbată: consolidarea profitului, diversificarea şi creşterea calităţii serviciilor. Orice discuţie legată de poziţia financiară a Poştei Române trebuie argumentată cu cifre. Restul sunt poveşti”, a precizat Alexandru Petrescu.

Potrivit rezultatelor financiare preliminate pentru 2015, Poşta Română a înregistrat anul trecut un profit brut de 19,2 milioane de lei (4,3 milioane de euro). Cheltuielile cu investiţiile au crescut cu peste 24% faţă de 2014, în timp ce cheltuielile totale s-au diminuat cu aproximativ 7%.

În acelaşi timp, veniturile ocazionale înregistrate în 2014 şi produse prin distribuirea cardului naţional de sănătate au influenţat negativ componenta totală a veniturilor în 2015. Fără această influenţă, veniturile totale ar fi înregistrat un avans, fiind susţinute semnificativ atât de veniturile din colete (care au crescut cu 13%), cât şi de veniturile financiare (avans de peste 20%).

„Cea mai recentă majorare salarială s-a produs la începutul anului trecut. Poşta Română nu îşi permite, în acest moment, o nouă majorare salarială, în condiţiile în care necesarul de investiţii este uriaş. Lipsa de preocupare pentru această componentă, în ultimii zece ani, s-a văzut în scăderea calităţii serviciilor şi, în final, în diminuarea veniturilor. Profitul din 2014 şi cel din 2015 s-a datorat, în mare măsură, scăderii cheltuielilor, în timp ce veniturile din serviciile tradiţionale ale Poştei s-au diminuat. Este obligatoriu ca Poşta Română să-şi focuseze serviciile pe noile realităţi din piaţă, oricât de mult ne-ar plăcea să livrăm doar scrisori. Această strategie trebuie înţeleasă de toţi angajaţii, a căror implicare este esenţială”, a mai spus şeful Poştei Române.

În primul semestru al acestui an, operatorul naţional de servicii poştale derulează un proiect-pilot de implementare a unor criterii de performanţă în rândul angajaţilor. Într-o primă fază, acestea vor fi aplicate la nivel judeţean, sub directa coordonare a şefilor Oficiilor Judeţene Poştale (OJP-uri)

Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie. Compania a încheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), după cinci ani de pierderi.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*