Ariston Thermo, profit în creștere cu 10%

Ariston Thermo a obţinut în 2015 venituri de 1,433 miliarde de euro, în creştere cu 6,8% faţă de anul anterior, iar EBITDA ajunstat a înregistrat o creştere de 13%, ajungând la 174 de milioane de euro (de la 11,5%, la 12,1% din totalul veniturilor) şi EBIT ajustat a fost majorat cu 12,8% şi a ajuns la 132 de milioane de euro (marjele privind veniturile au crescut de la 8,7% la 9,2%). În acelaşi timp, profitul net a ajuns la 80 de milioane de euro, în creştere cu 9,6%, comparativ cu anul 2014.

Pe parcursul anului 2015, Ariston Thermo a încheiat şi două achiziţii importante în Europa, îmbunătăţind prezenţa Grupului pe continent. Astfel, în luna aprilie, Ariston Thermo a achiziţionat în Danemarca întreg pachetul de acţiuni al Gastech-Energi A/S, o companie cu 150 de angajaţi şi vânzări anuale de circa 26 de milioane de euro. Tranzacţia a fost realizată de Grup pentru a intra pe o piaţă unde nu avea prezenţă directă.

În plus, în luna iulie, Ariston Thermo a achiziţionat SPM, un producător francez specializat în producţia de arzătoare. Această companie cu un înalt grad de inovare a dezvoltat, de-a lungul anilor, o expertiză particulară privind tehnologiile cu emisii reduse de noxe.

Pe lângă pieţele mature, pe parcursul anului 2015 Ariston Thermo a continuat să crească şi să investească în ţările care se dezvoltă rapid. În Indonezia, Grupul a deschis o reprezentanţă şi, astfel, din 2015 compania are prezenţă directă pe piaţă. De asemenea, odată cu deschiderea birourilor din Indonezia a fost lansată şi gama de boilere de înaltă eficienţă. În plus, pe piaţa din Rusia, unde Ariston Thermo sărbătoreşte 20 de ani de prezenţă, a fost inaugurat un nou centru logistic cu o suprafaţă de 10.000 de m2.

Planuri pentru 2016

În 2016, Ariston Thermo mizează pe menţinerea creşterii business-ului, atât pe pieţele mature, cât şi pe cele cu o dezvoltare rapidă, prin produse şi soluţii din ce în ce mai eficiente, mai conectate şi mai prietenoase cu mediul înconjurător.

“Motoarele de dezvoltare vor fi inovaţia la nivelul produselor, implicarea contină în operaţiunile noastre, investiţia în brandurile noastre şi în oamenii noştri, care sunt principala forţă a Grupului. Mulţumită lor, Ariston Thermo va continua să crească şi va ajuta la îmbunătăţirea calităţii vieţii clienţilor şi la protejarea mediului înconjurător”, a declarat Paolo Merloni, Preşedinte Executiv al Ariston Thermo.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*