Ce cosmetice cumpără românii

Cosmetice

Piaţa românească a cosmeticelor încă nu şi-a atins potenţialul maxim, dacă este să raportăm la pieţele dezvoltate. În România, potrivit unor statistici realizate de jucătorii din domeniu, consumul de produse cosmetice şi de parfumerie este de aproximativ 40 de euro/anual/persoană, în condiţiile în care în Franţa este de 4-5 ori mai mare.

O statistică recentă arăta că, în prezent, cele mai multe achiziţii de produse cosmetice se realizează din magazinele fizice, urmate de farmacii şi saloanele de cosmetică. Un segment aflat pe creştere este cel al vânzărilor pe internet, care au avansat semnificativ în ultimii 2-3 ani.

„Studiile de consum arată că, în prezent, parfumurile generează cea mai mare cifră de afaceri din această piaţă, urmate de produsele de machiaj şi abia apoi de cele de îngrijire. Este un trend diferit faţă de ţările occidentale, acolo unde produsele de skin-care sunt cele mai vândute. Acest fenomen are legătură cu educaţia şi obiceiurile de consum ale mai multor generaţii. În România, să nu uităm că avem încă generaţii care au trăit în comunism şi pentru care produsele cosmeticele occidentale au reprezentat o necunoscută”, afirmă analiştii Keysfin.

Piaţa cosmeticelor mizează pe apetitul românilor pentru parfumuri

Potrivit experţilor, lucrurile se schimbă însă semnificativ de la an la an, iar românii se documentează din ce în ce mai mult cu privire la importanţa îngrijirii pielii, fiind tot mai atenţi la ingredientele folosite în produsele cosmetice, la trendurile internaţionale.

„Piaţa va evolua, inerent, către un mix de vânzări similar celui din Occident. Vom asista la creşterea ponderii produselor cosmetice destinate îngrijirii tenului. Cât de repede se va întâmpla acest lucru ţine în primul rând de puterea de cumpărare şi apoi de modificarea obiceiurilor de consum, ca urmare a mediatizării produselor respective”, afirmă analiştii de la KeysFin.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*