Comerţul online românesc bate record după record

2016 va fi anul în care comerţul online românesc va depăşi graniţa de 6 miliarde de lei, afacerile din acest sector urmând să se situeze la un nivel istoric pentru România, afirmă experţii de la KeysFin, într-o analiză privind business-ul din comerţul online din intervalul 2011-2016.

Potrivit datelor financiare analizate de KeysFin, cifra de afaceri din e-commerce-ul românesc a crescut susţinut în ultimii ani, de la 1,68 miliarde de lei în 2011, la 5,47 miliarde de lei în 2015.

Cea mai semnificativă evoluţie a fost marcată între 2014 şi 2015, când business-ul din acest sector a avansat cu peste 2 miliarde de lei.

Creşterea afacerilor a venit pe fondul dezvoltării spectaculoase a serviciilor de comerţ online, asigurate în prezent de peste 5.300 de firme, cu peste 2600 mai multe decât în urmă cu 5 ani.

Statisticile KeysFin arată că, pe fondul creşterii interesului românilor pentru produsele şi serviciile vândute pe internet, profitablitatea sectorului a avansat de la 47,4 milioane lei în 2011 la 233,7 milioane lei în 2015, iar pentru 2016 se preconizează o ţintă de peste 300 milioane de lei.

„2016 se anunţă a fi cel mai bun an din istoria business-ului online din România. Un argument de actualitate îl reprezintă rezultatele spectaculoase din campania Black Friday 2016 care a dovedit că online-ul românesc a ajuns la un nivel de fenomen naţional. Nu neapărat reducerile cât volumul spectaculos al vânzărilor a dovedit că românii sunt tot mai interesaţi de vânzările din aşa-numitele mall-uri virtuale”, au explicat analiştii de la KeysFin.

Pentru retailerul online eMag, de exemplu, Black Friday 2016 a adus încasări record, de 300 de milioane de lei. Într-o singură zi, pe 18 noiembrie, compania a vândut peste 1,1 milioane de produse online.

Procesatorul de plăţi PayU a anunţat, în context, că ediția Black Friday de anul acesta, desfășurată în zilele 18-20 noiembrie, a generat 188.000 tranzacții online în valoare totală de 113,3 mil lei, cu 67% mai mult decât ediția de anul trecut. S-a ajuns până la 500 de tranzacții pe minut, de două ori mai multe față de nivelul maxim de anul trecut.

Cea mai mare tranzacţie a fost de 143.000 lei, comandă venită din Ungaria, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 602 lei, cu 6% mai mare față de Black Friday 2015.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*