Companiile din România încep să prindă gustul sustenabilității

Peste 400 de companii, în creștere cu peste 60% față de anul precedent, s-au înscris în competiția Green Business Index (GBI) 2016, barometrul responsabilității față de mediu a companiilor din România.

Utilizând o platformă online de evaluare a performanțelor de mediu cu aproximativ 200 indicatori de performanță, cele peste 400 de companii au putut să își evalueze eficiența în managementul și protejarea mediului înconjurător, să își măsoare amprenta de carbon și să beneficieze de suport tehnic și recomandări ale experților de mediu în vederea îmbunătățirii performanțelor și a creșterii competitivității, totul raportat la standarde internaționale.

“Green Business Index este un succes și un avantaj competitiv pentru toate companiile participante, pentru că, prin acesta, ele își pot evalua, în mod obiectiv, performanțele de mediu și își pot identifica din timp provocările şi riscurile la care se expun în acest domeniu”, a declarat Raluca Fișer, președinte Green Revolution.

Presiunea tot mai mare a  mass-media, a investitorilor, a publicului larg și a ONG-urilor pentru o mai mare transparență în sustenabilitate din partea mediului de afaceri și a serviciilor publice face din Green Business Index un instrument de asistență și formare pentru evaluarea performanței de mediu a companiilor și ca un cadru pentru transparență a companiilor față de mediul exterior.

Rezultatele ultimei ediții a Green Business Index, regăsite în raportul ediției și prezentate public în cadrul Galei GBI pe 18 Mai 2016, arată o creștere a interesului companiilor pentru protejarea mediului înconjurator și marchează faptul că firmele înteleg din ce în ce mai mult că afacerile lor nu doar că trebuie să respecte legislația, ci ele pot avea avantaje competitive de pe urma dezvoltării de programe voluntare cu impact pozitiv asupra mediului înconjurător.

Proporția companiilor care nu monitorizează consumurile a scăzut la 2,38%

Astfel, aproximativ 60% dintre companiile din industrie folosesc instrumente de design ecologic, 47,5% și-au redus consumurile de apă, iar proporția companiilor care nu monitorizează aceste consumuri a scăzut de la 18% la 2,38%.

Un fapt remarcabil este dublarea numărului de companii care își asigură nevoile energetice preponderent din surse regenerabile, comparativ cu perioada anului trecut. De asemenea, 59,46% dintre companii au implementat măsuri de eficiență energetică, iar 64% dintre acestea au și generat reduceri imediate ale consumurilor de energie și implicit a emisiilor de gaze cu efect de seră.

În privința emisiilor de gaze cu efect de seră, 22% dintre companii și-au redus cantitatea de emisii atmosferice, iar 40,6% și-au redus volumul de ape uzate evacuate în mediul inconjurator, în vreme ce 60% au înregistrat scăderi ale cantităților nete de poluanți evacuați în mediu împreună cu apele uzate.

41,17% au înregistrat scăderi ale cantităților de deșeuri generate, în efortul de a îmbunătăți utilizarea resurselor în aceste companii.

J.W. Marriott Bucharest Grand Hotel a fost desemnata cea mai responsabila companie fata de mediu

 

J.W. Marriott Bucharest Grand Hotel a fost desemnata cea mai responsabila companie fata de mediu în cadrul Galei Green Business Index, pentru că a demonstrat, în cursul anului de raportare, că și-a mobilizat resursele și și-a administrat afacerile, astfel încât să asigure prosperitatea și profitabilitatea pe termen lung, luând în calcul aspectele de mediu în activitățile sale curente.

Clasamentul general GBI 2016 este :

Locul 1: J.W. Marriott Bucharest Grand Hotel

Locul 2: DHL Express România

Locul 3: Dacris Impex SRL

Locul 4: Graphtec Design SRL

Locul 5: HOCHLAND România SRL

Top Regiunile de Dezvoltare Sud şi Sud-Est

Locul 1: Dacris Impex SRL

Locul 2: Graphtec Design SRL

Locul 3:  Grup Servicii Petroliere SA

De asemenea, pentru prima dată, a fost acordat și un premiu special pentru Circularitate, iar câștigatoare a fost DHL Express România.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*