Concluziile SHIFT.Change Management Conference

BusinessMark a organizat evenimentul SHIFT.CHANGE MANAGEMENT CONFERENCE, care a avut loc pe 7 iunie 2016, la Crowne Plaza Hotel.  În cadrul evenimentului managerii au putut identifica elementele esențiale pe care trebuie să le alinieze la strategia de business, astfel încât schimbarea să se simtă în mod benefic în sistem.

În prima parte a zilei speakerii au fost: MICHAEL SCHROEDER, Founder, Linarson Coaching, CĂTĂLINA DODU, Country Manager, ATOS, GEORGE OCTAVIAN IACOB, Director General, Polisano, COSMIN COȘTEAN, CEO, Performio EPM și MONA URSU, Managing Partner, BrandFusion.

MICHAEL SCHROEDER, Founder, Linarson Coaching, și-a intitulat prezentarea ”Go with the flow: the natural thing about change”.

”Lumea se schimbă permanent și ne comportăm de multe ori ca și cum aceste evenimente provocate de schimbare nu ar exista. Personal, am realizat că trebuie să învăț mai multe despre schimbare. Există manageri care nu acceptă această realitate a schimbării. Se agață de funcție. De ce este atât de greu să ne schimbăm? Există mai multe capcane. Prima este cea a egoului – importanța personală, a doua capcană este sistemul de credințe  (credem că nu ne putem schimba), atașamentul  (copii, soție, ipotecă etc), iar cea de-a patra capcană este frica. Problema este că deși știm că suntem muritori ne comportăm ca și când am trăi veșnic. Adevărul este că trebuie să ne întoarcem la copilărie și să realizăm că și acum jucăm jocuri. Ideea nu este să le ridiculizăm ci să realizăm ce joc jucăm şi să fim stăpânul propriei noastre atitudini. Poate că în spatele schimbării se ascunde ceva pozitiv. Poate că ratăm jobul  vieții noastre pentru că suntem prea blocați pentru a-l vedea”, a explicat MICHAEL SCHROEDER.

El a subliniat fenomentul natural care este schimbarea punctând faptul că în corpul uman sunt 50 de trilioane de celule, în fiecare secundă producându-se o schimbare în organism.

CĂTĂLINA DODU, Country Manager, ATOS, a vorbit despre Organizational change – amenințare sau oportunitate?

”Am lucrat în toată cariera în numai două companii. În prima, BitDefender, făceam o schimbare totală la fiecare doi ani. Apoi am făcut pasul către o corporație unde nu mai generam schimbare. Schimbarea venea de undeva de sus şi nu mai dețineam controlul. Cred că este important să știm ce avem de făcut atunci când o schimbare vine. Poate că locul nostru nu mai este acolo după schimbare. În cazul nostru nu a fost nevoie. Nu ne-au plecat oameni nici la mutarea din Siemens în ATOS și am realizat că angajații, indiferent de vârstă, nu se mai tem de schimbare. Suntem într-o lume supusă schimbării, lucrurile se schimbă uimitor de repede, noi comunicăm mult mai rapid. Acest ritm ne face să realizăm că aceia care vor supraviețui sunt cei care vor reuși  să  se adapteze la această schimbare”, a declarat CĂTĂLINA DODU.

Ea a mai precizat că este bine să schimbăm dar nu de dragul schimbării și pentru a ne reinventa. Sfatul său pentru participanți este de a vedea schimbarea ca pe o oportunitate.

GEORGE OCTAVIAN IACOB, Director General, Polisano, a vorbit despre Transparența și  importanța acesteia într-un proces de restructurare.

”Atunci când iei parte de la proiectele de restructurare este clar că ești într-un loc unde s-a întâmplat ceva rău. În cazul nostru a fost foarte dificil pentru că datoriile erau foarte mari iar numărul angajaților era de 2500. Credem însă că este important ca în încercarea de restructurare să încerci să repari alături de echipa de management care a construit compania. Un business este construit cu foarte multe emoții. De aceea de multe ori pierzi din vedere rațiunea, ori aceasta este cea care te face să iei deciziile corecte fără să fii influențat”, a afirmat GEORGE OCTAVIAN IACOB.

El a menționat că este foarte important ca toate schimbările să fie comunicate. ”Furnizorilor și băncilor trebuie să le spui ce vrei să faci fie că le place fie că nu. Insist pe comunicarea directă însoțită de multe argumente”, a precizat GEORGE OCTAVIAN IACOB.

COSMIN COȘTEAN, CEO, Performio EPM, este de părere că o schimbare se face numai fiind informat.

”Pentru a face o schimbare trebuie să avem în primul rând informațiile potrivite. Realitatea este că pierdem foarte mult timp. Sigur că este una să pierzi timpul tău și altceva să-l pierzi pe al altora, implicit pe al clienților. De asemenea în cazul schimbării este important ca fiecare angajat să înțeleagă că are un rol în proces și mai ales care este acela”, a afirmat COSMIN COȘTEAN.

MONA URSU, Managing Partner, BrandFusion, a vorbit despre Rebranding. Arta de a reconcilia organizația.

”Este important de subliniat că rebrandingul nu este neapărat numai o mișcare de comunicare. Surse pentru efectuarea procesului de rebranding sunt mai multe: ruptura de o imagine învechită, armonizarea portofoliului de business, repoziționarea businessului, extinderea pe o piață nouă, nevoia de descoperire a identității. Atunci când începi un proces de rebranding trebuie să te aștepți să întâmpini rezistență din interiorul companiei și uneori chiar din partea clienților”, a explicat MONA URSU.

Cea de-a doua sesiune a început cu intervenția Keynote Speaker-ului JEROME BARRAND, Co-founder and President of Agil’OA, care a susținut alături de CIPRIAN MOGA, Business Transformation Advisor prezentarea AGILITATEA – noua frontieră a managementului schimbării.

”Societățile trebuie să-și dea seama că au nevoie de schimbare și să decidă ce trebuie făcut. Desigur că este foarte utilă intervenția consultanților”, a declarat JEROME BARRAND.

”Când concurența își face simțită prezența trebuie să ne diferențiem, este necesar un alt dinamism”, a completat CIPRIAN MOGA.

 

”După ce patronul a decis că vrea să schimbe ceva trebuie decis ce tip de schimbare este necesară. Telekom de exemplu a decis să schimbe sistemul informatic pentru optimizarea serviciilor. Nu managerul știe de multe ori ce este important. Angajatul știe ceea ce nu funcționează. Telekom a fost atentă la asta și a aflat ce trebuie îmbunătățit. Angajații cunoșteau clienții și de aceea schimbarea a fost acceptată ușor și făcută în funcție de preferințele acestora”, a explicat JEROME.

El este de părere că digitalizarea este același lucru cu globalizarea și că dacă acum câțiva ani strategia era elaborată și self centred, acum este ceea ce numim strategie agilă.

”Pentru a atinge clientul trebuie să înțelegem specificul companiei și apoi să trecem la valori. După este necesar să vorbim despre sens. Companiile apelează din ce în ce mai des la consultanți. De asemenea angajații trebuie să fie informați despre toare măsurile luate. Managerul nu trebuie să fie șef ci coleg. Putem schimba toate strategiile din lume. Dacă nu ne axăm pe comportamentul angajatului nu vom avea o organizație agilă care nu va face față. Pentru mine asta înseamnă supraviețuirea”, a completat JEROME.

Ziua a continuat cu o nouă sesiune de dezbateri alături de: MIKAEL FREDHOLM, CEO, World Class România, CRISTIAN POPESCU, HR Director, PRO TV, ELENA BADEA, Marketing Strategy Consultant şi DANIEL BICHIŞ, Managing Partner, Competent Consulting.

MIKAEL FREDHOLM, CEO, World Class România, a vorbit despre The Mission, Values and Feedback Loop – how to drive your business through a strong and relevant Mission?.

”În cei 15 ani de când compania este în România aceasta a crescut de 4 ori, iar ultimii doi ani au fost o provocare majoră pentru angajați. Afacerile de fitness sunt foarte dificile și cu multe provocări. De aceea, m-am axat pe lucrurile care nu se schimbă. Primul lucru care nu se va schimba este reprezentat de aspirațiile noastre. Ne dorim să schimbăm radical stilul de viaţă al românilor și asta nu se va schimba. Misiunea noastră este plină de sens și nu sunt doar cuvinte pe hârtie. Ne-am propus să le oferim oamenilor un  loc plăcut departe de muncă și de casă, un loc unde membrii pot să inoveze şi să-și schimbe felul de viață. De asemenea, valorile noastre nu se vor schimba. Am început cu 8 cluburi, aveam un sistem antreprenorial și puteam ține legătura cu fiecare în parte. Acum suntem la alt nivel, dar în loc de reguli și politici stricte lucrăm cu valori clare. De asemenea ne asigurăm că toată lumea primește și dă feedback. Mulți percep feedback-ul ca pe o critică, dar nu este. De fapt, este un dar”, a declarat MIKAEL FREDHOLM.

CRISTIAN POPESCU, HR Director, PRO TV – Central European Media Enterprises, și-a intitulat prezentarea The show must go on. Povești despre schimbare de la români cu talent.

”Televiziunea și schimbarea merg mână în mână. Există desigur și lucruri pe care nu le vedem pe ecran. În ProTv lucrurile au mers și fără cărți groase, sigur că având la bază un model: erori în schimbarea programatică. Două dintre aceste două erori frecvente sunt: implementarea cu forța a unor strategii învățate în altă parte, iar cea de-a doua – siguranța că se va schimba comportamentul oamenilor dacă se decide asta de către conducerea companiilor. De fapt, dacă faci schimbarea de jos în sus sunt mai multe șanse să funcționeze”, este de părere CRISTIAN POPESCU.

ELENA BADEA, Marketing Strategy Consultant, a vorbit despre Eșecul în change management – Ce urmează după?.

”Nici o problemă nu poate fi rezolvată cu nivelul de cunoștințe cu care  a fost creată. Când facem o schimbare este la nivelul unor realități compuse. Schimbarea este în natură, este ceva natural, dar atunci când nu mai suntem obișnuiți cu ea încercăm să o controlăm. Henry Ford spunea că o greșeală este de multe ori ceea ce trebuie pentru ca o idee valoroasă să fie pusă în practică. Este statistic dovedit că majoritatea încercărilor de schimbare eșuează sau sunt oprite înainte de a începe. Totuși după o încercare eșuată schimbarea vine mult mai ușor pentru că știi deja mai multe lucruri decât anterior”, a afirmat ELENA BADEA.

Potrivit acesteia, dacă vrem să aducem natural schimbarea în companie trebuie să observăm ce funcționează în mod natural la angajați.

DANIEL BICHIŞ, Managing Partner, Competent Consulting, și-a numit prezentarea De la Chance Management la Change Management prin NLP.

”Câți dintre dumneavoastră ați inițiat o schimbare care a fost ceva mai mult față de un joc cu zaruri? Când vorbim despre schimbare toți ne considerăm niște ucenici vrăjitori.  Problema este că și aceștia au nevoie de o carte cu vrăji. Axiomele cu care se operează nu sunt tot timpul ancorate în realitate”, a completat DANIEL BICHIŞ.

Una dintre aceste axiome spune că schimbarea se produce într-un proces liniar cu ajustări treptate. Problema în astfel de situații este că astfel ajung să fie afectați clienți,  furnizori, angajați etc, este de părere DANIEL BICHIŞ.

Evenimentul a inclus și seminarul cu tema “AGILITATEA CA SOLUȚIE PENTRU A REZISTA ÎN FAȚA NOII SOCIETĂȚI DIGITALE” susținut de Jerome Barrand și Ciprian Moga.

”Nu trebuie să ne imaginăm organizația agilă ca pe un predator ci ca pe un pește care are în față o amenințare și ia decizia bună pentru a se salva. Dacă activați într-un mediu tulbure trebuie să știți ce trebuie schimbat pentru a reuși. Organizația agilă este capabilă într-un mediu turbulent să anticipeze mișcarea corectă”, a declarat Ciprian Moga.

”Agilitatea în raport cu reacţia înseamnă și anticipație reciprocă. Cel care generează schimbarea trebuie să colaboreze cu factorii implicați în schimbare. Dacă se produce o ruptură înseamnă că există o ruptură și între management și angajați care trebuie identificată. Trebuie să realizăm că sunt mai multe părți implicate și să aflăm dacă aceste alte părți sunt mulțumite și dacă nu este ok să încercăm să rezolvăm nemulțumirea sa. Într-o relație de reciprocitate trebuie să ne respectăm și să avem încredere. De asemenea trebuie să muncim pentru a păstra această încredere”, a completat Jerome Barrand.

În opinia sa, schimbarea este bună dar trebuie să fie făcută conștient și cu un scop util.

”Trebuie să încurajați compania să acționeze în scopul schimbării dar cu foarte mare atenție la consecințe. Cu privire la inovație aveți o mișcare continuă creată de competiție. În funcție de context poți să faci ceva inovator.  Întrebarea este avem cu adevărat nevoie de agilitate?” – Ciprian Moga.

El a citat conceptul numit VUCA: volatilitate, nesiguranță, complexitate, ambiguitate.

Un eveniment BusinessMark organizat cu sprijinul: CCIFER, BRCC si BCCBR.

Partenerii evenimentului au fost: Carrefour Romania, Performio, Qualians, Air France / KLM, World Class, Graphtec Design, Biroul de traduceri Champollion, Klarmedia, Photosnacks, Robofun si OnScreen.

Evenimentul are drept parteneri media: Finzoom, Legal Marketing, Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Femei in afaceri, Business Editors, Avocatura.com, Economic ZOOM, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Chalbert, Transilvania Business, Debizz, Administratie.ro, Roportal.ro, MLM News, Revista Valoarea, Bucuresteni.ro, Manager Express, Economia Online, Think Business, Antreprenor in Romania, Rabbit Media si Plan de afacere.ro.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie ce oferă servicii integrate de B2B, oferind clienților săi  modele de dezvoltare complexe, conectându-i în mod direct cu mediul de afaceri și creând oportunități de parteneriat strategic.

Atât prin organizarea de evenimente business, cât și prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark își propune să vină în intampinarea partenerilor săi cu strategii de comunicare și promovare centrate pe business  matchmaking și crearea de oportunități de dezvoltare.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*